utorok 31. januára 2012

STAV: POHOTOVOSŤ

Tento pracovný týždeň sa nesie v znamení štyroch odlietaných dní a pohotovosti - služby, počas ktorej musím mať zapnutý telefón, vyžehlenú uniformu, nabalenú tašku a čakať, či niekto ochorie, nepríde do práce, či bude nejaké lietadlo mať poruchu, či meškať a ja budem musieť utekať na letisko, až mi kropaje potu nakreslia na čele zreteľné pramienky.

Už aj v Taliansku začalo mrznúť. Človek si na konci januára povie, že sa zima dotýka svojho konca, a práve vtedy udrie prízemný mráz a začne snežiť. Celé letisko robilo strašné bu-bu-bu. Nasneží, Taliani nevedie odpratávať sneh, lietadlá budú meškať, telefóny budú vyzváňať..a mne napadlo len, že by sa mi zišli nové pneumatiky na zimu.

Myslím, že zima mladým Talianom neprospieva. Posledné dni som mala šťastie na príjemných dôchodcov, vďačné postaršie dámy z malých miest, ktorým stačil úsmev, pomoc so zapnutím bezpečnostných pásov, keďže sedeli v lietadle prvý raz a na nevďačných vulgárnych mladých ľúdí. Či ja môžem za to, že v krajine to vrie nezamestnanosťou, štrajkujúcimi kamionistami a drahým benzínom? Občas to proste zabolí. Pretože sa tvária, akoby Taliani žili len v Taliansku a nikto z nich nikdy nevycestval do zahraničia.

Letisko bolo večer dosť prázdne. Len policajné autá sa striedali pri malom bielom lietadle. Napadlo mi, že taká mašinka ako súkromné lietadlo, to je luxus. Policajtom mrzli prsty, keď cez otvorené okno auta odklepávali popol z nikdy nehasnúcich cigariet. Nudili sa. Napadlo mi, že to musí byť nejaký týpek, niekto asi dosť bohatý, keď mu strážia jeho dvojmotorový poklad. Ten týpek bol taliansky prezident.



(Obrázok z it.bing.com)

Včerajší deň sa niesol v duchu náhod. Každý deň lietam do iných krajín a iných miest, včera to mal byť Brusel. Aká to náhoda, že v meste, kde sa málokto rád sťažuje, zavreli demonštranti letisko práve včera. A tak nás poslali do Bari. Kapitán povedal, že musíme poriadne natankovať, lebo v Bari nemajú palivo. Nuž, v Bari teraz ani benzínky nefungujú. Demonštrácia.

Celý svet sa stavia na hlavu, za oknami sneží a ja dúfam, že dnešné lety sa zaobídu bez meškania.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára